Wszyscy dobrze wiemy, że wielkimi kropkami zbliża się ten dzień-dzień RODO. Nie przestrzeganie przepisów wiąże się z wysokimi karami finansowymi. Ponieważ bardzo wiele się mówi o zabezpieczeniu danych postanowiliśmy przygotować zestawienie produktów, które naszym zdaniem są warte uwagi.
70% wszystkich ważnych danych nadal drukuje się na papierze.
Bardzo często dokumenty te trafiają do kosza. Nadal czytelne, narażają Cię na możliwość ich kradzieży! Teraz się to zmieni. Zgodnie z rozporządzeniem, poniższe dokumenty gdy nie są już potrzebne, muszą zostać zutylizowane w niszczarce. To musisz bezwzglednie zniszczyć:
Co się dzieje z aktualnymi danymi? Nawet istniejące dokumenty muszą odpowiadać wymaganiom RODO. Przechowywanie danych przez okres dłuższy, niż jest to niezbędne jest zabronione.
PRAKTYCZNA WSKAZÓWKA: Aktualizuj swoje dokumenty. Zgodnie z wytyczną RODO o minimalizacji, dane zdezaktualizowane mogą być bezpiecznie i niezawodnie niszczone przy użyciu profesjonalnej niszczarki dokumentów. Należy również pamiętać o dokumentach, których okres przechowywania upłynął.
Niszczarki IDEAL, EBA i OPUS – by spełnić wymogi RODO. Oprócz bezpieczeństwa pracy i wydajności, niszczarki IDEAL i EBA gwarantują najwyższą jakość i trwałość. Opracowano je i wyprodukowano zgodnie z niemieckimi normami w fabryce w Balingen. Polecamy również nagradzane medalami niszczarki OPUS, charakteryzujące się wysoką jakością przy atrakcyjnej cenie.
Jaką niszczarkę wybrać?
1. W zależności od zastosowania, niszczarki podzielono na 4 główne grupy:
przybiurkowe – indywidualne stanowiska robocze lub małe biura
biurowe – biura typu „open-plan” lub kondygnacje w budynkach biurowych
wysokowydajne – dla scentralizowanej ochrony dużych biur
specjalistyczne – do niszczenia dysków komputerowych
2. W zależności od sposobu cięcia
Zobacz produkty do zaciemniania
W ciągu dnia wiele plików przewija się przez Twoje biurko – często to dokumenty zawierające dane poufne a nawet tajne. Co dzieje się z tymi materiałami gdy kończysz pracę? Każdy pracownik, który nie zostawia za sobą posprzątanego biurka, umożliwia osobom nieupoważnionym dostęp do jego poufnych danych.
Wprowadź zasadę “czystego biurka” Zastosuj w biurze „politykę czystej dokumentacji”. Nałóż na pracowników obowiązek rozsądnego obchodzenia się z dokumentami, zamykania na klucz materiałów poufnych i niszczenia niepotrzebnych plików.