Jak się dobrze zaprezentować?


Właściwie przeprowadzona prezentacja może przynieść firmie same korzyści, nie tylko w postaci wygranych przetargów i nowych klientów, ale również dobrej opinii. W końcu firma, która dba nawet o najmniejszy szczegół, jest nowoczesna i pomysłowa, zawsze będzie mieć klientów. Poza tym w dzisiejszych czasach wizualizacja i obrazowość to podstawa prezentacji tak oferty, jak i samej firmy.

b7cbba8e9b291fd225b0041277774a17

Rzut okiem na….

Rzutnik to jeden z ważniejszych narzędzi każdej prezentacji. Dobrze zorganizowana firma powinna mieć taki na wyposażeniu, zwłaszcza, gdy praca ma charakter mobilny, a większość wizualizacji przygotowywana jest elektronicznie. Ponadto własny rzutnik pomoże uniknąć niespodzianek związanych ze skonfigurowaniem komputera z rzutnikiem w siedzibie klienta, a to częsta przeszkoda. Dzięki temu nie będzie kompromitacji, a prezentacja przebiegnie bez zarzutu.

Tradycyjnie

Ostatnio dość modne są tzw. flipcharty, czyli białe tablice, które mogą służyć nie tylko do prezentacji, ale również jako atrybut codziennej pracy biurowej, na którym możemy zapisywać pomysły. Flipcharty mogą być magnetyczne lub niemagnetyczne. Na tych pierwszych oprócz piania markerem, można jeszcze umieszczać arkusze za pomocą magnesu, zaś na niemagnetycznych jest to możliwe wyłącznie z użyciem odpowiednich zacisków.

image (3)cart_violet_icon_shopping_cart_symbol_cg9p1606169c_th

Tablica interaktywna

Nie każda firma może pozwolić sobie na takie urządzenie. Jednak jeśli prezentowanie projektów czy tworzenie nowych rozwiązań technologicznych to podstawa funkcjonowania firmy, tablica multimedialna to obowiązkowy atrybut. Oczywiście, aby tablica była w pełni funkcjonalna mus być podłączona do komputera. Tablica ta jest pewnego rodzaju ekranem dotykowym, który umożliwia odtwarzanie niemal każdego programu komputerowego. Z pewnością zaprezentowanie klientowi projektu na takiej tablicy, przyniesie nam kilka dodatkowych punktów. Tablica multimedialna świetnie sprawdzi się też w trakcie prelekcji czy wykładów, a także podczas prezentacji firmy na targach.